piątek, 9 grudnia 2016

Ah te konkursy

A teraz czas na refleksję..
Kto nie lubi wygrywać nagród? Tylko co zrobić żeby wygrywać?
Na pewno trzeba brać udział w konkursach.
I tu rodzi się kolejne pytanie JAKICH KONKURSACH?
Przez całe życie chodzi za mną przeświadczenie, że nie ma nic za darmo. A jeśli można wygrać coś wartościowego to trzeba się postarać .. Wielu ludzi jednak o tym nie wie. Skąd ta opinia?
Wystarczy przejrzeć tablicę na portalu społecznościowym typu Facebook by zobaczyć wiele nie mających prawa bytu konkursów, które jednak są bardziej oblegane niż Biedronka przed świętami.

Irytujący jest fakt, że w 21 wieku ludzie się na to nabierają i nie mówię tu o darmowych kosmetykach  ( bo na to łatwo się nabrać ) tylko o wygranej w postaci domu za zwykłe polubienie, udostępnienie i napisanie słowa 'gotowe' w komentarzu.



Dzisiaj czar goryczy przelał kolejny napotkany tego typu fanpage wśród moich znajomych - powiedziałam więc dość.




Odczytujemy wyniki konkursu i co się okazuje?
WYGRALIŚMY!!

Tylko szkoda że link zawierający nasz profil nie posiada numeru id dzięki czemu przekierowywuje zawsze na profil klikającego w link.
Oto sztuczka:
 https://www.facebook.com/profile.php?=7432645066541


Pomijając powyższą część tekstu - WYGRALIŚMY, więc co dalej? Zgodnie z prośbą konkursodawcy wypełniamy formularz, który na ostatnim etapie wymaga wysłania SMS bądź weryfikację poprzez SMS. No to co ? Wysyłamy. Tylko szkoda, że wraz z wysłaniem bądź przysłaniem SMS'a z naszego konta znika znaczna część pieniędzy.

A co się dzieje z fanpagiem? Albo zostaje usunięty przez samego organizatora tego wspaniałego konkursu, albo zostaje zablokowany przez facebooka. Istnieje również możliwość zmiany jego nazwy, po czym zostaje wystawiony na portalu aukcyjnym z ofertą sprzedaży, bo przecież ma setki tysięcy polubień.

37 komentarzy:

  1. Kiedyś też pisałam takiego posta, by ostrzec, ale ... no ludzi niemyślących i naiwnych nie brakuje ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorsze jest to ze ludzie nabijaja sie w beczke jak ogórasy 😂 naiwnosc i pazernosc. Nienawidze jak mnie ktos dodaje do zamknietej grupy typu wygraj bon do h&m o wartosci 100 zl. I sypia sie komentarze: wlasnie otrzymalam, Ty tez sprobuj. Po czym mija dzien dwa grupa ginie w przestworzach gdzies. Niczym widmo

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, ze jest tak wiele ludzi , którzy się na to nabierają . Bez obrazu , ale dla mnie to szczyt głupoty !

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest wyłudzenie i oszustwo powinni surowo karać takich "organizatorów".
    Sporo profili oferujących "okazje"

    OdpowiedzUsuń
  5. tego typu konkursy rosną jak grzyby po deszczu, a w przedswiateczny czas sprzyja oszustą. Jak widac naiwnych nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że o tym napisałaś! Sama jestem konkursomaniaczką, jednak nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Ale biorę udział w konkursach zamieszczanych na sprawdzonych stronach i rzadko na fb.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się raz tak nabrałam. Już się cieszyłam, że wygrałam zestaw kosmetyków. Jednak mój mąż sprowadził mnie na ziemię i mi wyjaśnił.
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem dlaczego ogromna ilość osób daje nabrać się na takie akcje... Super, że zwróciłaś na to uwagę, oby post trafił do nieświadomych osób.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdybym miała odbierać każdą nagrodę, byłabym milionerką...

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest właśnie cała prawda! Ludzie są bardzo łatwowierni. Ostatnio słyszałam ze na Facebooku jest plaga takich konkursów. Jesli chodzi o moje doświadczenie to kiedyś udało mi się wygrać telewizor oraz kino domowe za wymyślenie imienia dla kota. Biorąc udział miałam 13 lat i nie wiedziałam co robię, radość z wygranej była ogromna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Już kiedyś się nabrałam na taki konkurs i na moje dane , jako rzekomego "zwycięzcy". Masakra...powiedziałam sobie, że już nigdy więcej.
    Niestety ludzie w 21 wieku lubią iść na łatwiznę i dostać wszystko za darmo (tak byłoby najlepiej) niż zapracować ciężko, lecz sumiennie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam dużo tego, to sie robi już naprawdę nudne a osoby ktore w to wchodzą są naprawdę naiwne 😕

    OdpowiedzUsuń
  14. Oszustów nie brakuje. Myślę, że na takie sztuczki łapią się niedoświadczone osoby, ktore chcą skorzustać z niesamowitej okazji 😉

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze znajdzie się ktoś kto się na to nabierze i dla takich osób Ci ludzie to robią. Zanim się weźmie udział w konkursie warto najpierw sprawdzić profil organizatora.

    OdpowiedzUsuń
  16. jest mnóstwo oszustów żerujących na nas...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja teraz wiem kiedy oszukują. Biorę udziały w konkursach na stronach, które znam

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie wpisy jak twój są potrzebne. Ilu ludzi się na to nabiera. Za każdym razem kiedy natchne się na taki pseudo konkurs zgłaszam stronę i zostaje ona usunięta przez Facebooka ale szybko pojawiają się kolejne 😯

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie konkursy to już szczyt wszystkiego :) musimy na nie uważać, przestrzegać innych :)
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pełno jest takich konkursów, ja zawsze omijam je z daleka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mało tego, na fb dziennie dostajemy po kilka zaproszeń do wątpliwych grup, które rozdają bony podarunkowe o wartości 1000-1500 zł. Czy nikt nie rozumie, że to jest naciąganie? Kilkukrotnie blokowałam te grupy i ciągle jestem do nich dodawana, tych samych nieustannie, przez swoich naiwnych znajomych, którzy klikają w co popadnie.
    A co do konkursów, to w tym roku miałam ogromne szczęście. Wygrałam konkurs budowlany i dostałam zwrot kilkunastu tysięcy poniesionych na materiały na dom. Ale konkurs nie polegał na kliknięciu "lubię to". Przez 2 miesiące musiałam opisywać kolejne etapy naszej budowy, rozmawiać z innymi konkursowiczami i starać się, by wszystko było merytorycznie i fachowo. To była bardzo ciężka praca. I też na przykład denerwuje mnie, gdy ktoś mi mówi: "Ale ci się udało, tyle pieniędzy wygrać". Nie udało, bo to nie była loteria, jak w lotto, tylko włożyłam w to 2 miesiące ciężkiej pracy. Każdy myśli, że jak konkurs to dają coś za darmo :/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja biorę udział w konkursach, nie fajcebookowych, gdzie trzeba polubić i zgłosić chęć udziału, a reszta to losowanie, nie wysyłam smsów płatnych. Szukam konkursów na stronach internetowych, albo inne źródła, gdzie mam realne szanse wygrać, a jedyne co muszę pokazać, to swoją inwencję i kreatywaność i uda się czasem coś wygrać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Coś takiego (!), nie wiedziałam o tym. Na szczęście z zasady jestem sceptycznie nastawiona do wszelkiego rodzaju konkursów, więc kandydatką na potencjalną ofiarę oszustów nie jestem:)

    OdpowiedzUsuń
  24. istnieją oczywiście oszuści, ktorzy chcą sie dorobić na naiwnosci ludzi, ale nie przesadzajmy :) sama często organizuje konkursy z roznymi markami u siebie na IG, gdzie wystarczy wpisac tylko kreatywny komentarz i najleposze wygrywają i są to na pewno istniejące osoby, bo sama zawsze o wszystko dbam :)

    http://angelaendzel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Praktycznie nie biorę udziału w konkursach bo albo są tak jak tu zwykłą ściemą albo są nielegalne (polub i udostępnij) Organizując sama swoje konkursy działam zgodnie zasadami prawa i facebooka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuje za ten bardzo pomocny wpis ! Pozdrawiam Daria

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy wpis. Ja biorę udział w konkursach, które wydają się wiarygodne, np. u innych blogerów lub organizowane przez firmy i instytucje, które znam.

    OdpowiedzUsuń
  28. takich konkursów jest ostatnio mnóstwo, mnie również dziwi jak wielu znajomych bierze tym udział !

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnio w moim mieście była właśnie afera w świeżaków. Powstał FP, konkurs wyraj świeżaka,każdy sms to jeden los, koszt sms'a 30zł. Na stronie podany był oczywiście regulamin,jednak kto je czyta?
    Trzeba uważać :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze, że napisałaś tego posta. Wiele osób niestety wciąż się nabiera na takie ''konkursy'' ;/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja mam pewne zasady, którymi kieruję się podczas zgłaszania się do konkursów. Nie walczę o wysokie nagrody, bo najzwyczajniej w świecie w takie ściemy nie wierzę i nie zgłaszam się do konkursów, gdy widzę, że już zgłosiło się dużo osób ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Konkursy uwielbiam i często wygrywam, Ale w uczciwych a nie takich naciąganych....

    OdpowiedzUsuń
  33. Od zawsze bałam się brać udział w takich konkursach :( Zawsze mam takie schizy, że to jest naciągane albo fałszywe. Może to i dobrze ;)
    Pozdrawiam Niecoinna

    OdpowiedzUsuń
  34. To prawda! Takich pseudo konkursów jest od groma! Zawsze się dziwię jak ludzie dają się na to nabrać? :/
    www.sylwiaszewczyk.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Od razu widać, że coś jest nie tak. Sama nagroda - 1000 zł - już daje do myślenia!
    Na szczęście od razu wyczuwam na odległość takie przekręty! I pomijam już fakt, iż tego typu konkurs jest wbrew regulaminowi FB...

    OdpowiedzUsuń
  36. Naiwność (a możę głupota?) ludzka mnie przeraża....

    OdpowiedzUsuń
  37. Oj tak.. niestety zgodzę się z tym co tu napisałaś. Wiele osób dodaje tego typu odnośnik do nieznanej strony, która tak na prawdę jest programem który nakłania nas do udostępnienia swoich danych, itp. Ja od pewnego czasu mam zasadę, że jeśli widzę jakiś niepewny fanpage lub stronę internetowa - pierwsze sprawdzam na googlach, zazwyczaj są jakieś wzmianki i łatwo stwierdzić czy wg warto brać udział w tego typu rzeczach ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za każdy komentarz oraz obserwację :)